Iti amintesti? …

    Imi cumparam suc la dozator si colectionam suprize de la gumele Turbo. Jucam ascunsa, prinsa si tenis cu piciorul. Ne bateam cu tziganii si furam cam tot ce se putea fura de prin copaci.

Azi, nu mai exista lucrurile astea😦 … Copiii de azi nu mai au copilarie, si daca au, isi vor aduce aminte de cum se jucau FIFA si CS, de conversatii pe messenger si mobil, sau de Cola si Snickers. „Copii de azi, parca sunt mai tristi ca noi!”

Tu ce iti mai amintesti din copilarie?

~ de Swordfish pe 5 Februarie, 2008.

26 Răspunsuri to “Iti amintesti? …”

  1. Delir, nu gluma. Adevaru asta e .. cel putin la mine la bloc nu mai vad nici un kinder care sa se joace fotbal in ora de liniste pe-aici si sa strige cineva la ei sa mearga acasa .. cum faceam eu😛 Si vad asta in foarte multe locuri. Da’ ce sa-i faci? Dupa cum vezi, asa decurg lucrurile .. copshii incep tot mai repede sa fumeze si sa bea (12-13 ani) .. peste 20 de ani o sa-l iei pe copilu tau de la gradinitza, beat🙂 .. Hopefull not, dar nah .. c’est la vie🙂

  2. am avut parte de o copilarie grozava..si acum imi aduc aminte jocurile de pe atunci:sotron, elastic, clasele germane etc…doamne mai faceam si eu ceva miscare:))..in fine daca nu cine stie ce copil emo ajungeam:D

  3. Nascuti la inceputul anilor 60-70-80, vedem acum in anul
    2007 cum casa
    parintilor nostri este de 50 de ori mai scumpa decat
    atunci cand au
    cumparat-o si realizam ca noi o sa platim pentru
    casele noastre in jur de 50
    de ani. Nu avem amintiri despre primii pasi pe luna,
    nici despre razboaie
    sangeroase, dar avem cultura generala, pentru ca asta
    insemna ceva o data.

    Suntem ultima generatie care a jucat „Ascunselea”,
    „Castel”, „Ratele si
    vanatorii”, „Tara, tara! Vrem ostasi”, „Prinsea”,
    „Sticluta cu otrava”,”Pac
    Pac”, „Hotii si vardistii”, ultimii care au strigat
    „Un doi trei la perete
    stai”, ultimii care au folosit telefoanele cu fise,
    dar primii care am facut
    petreceri video (inchiriam un video si stateam sa ne
    uitam la filme 2 zile
    inchisi in casa) primii care am vazut desene animate
    color, primii care am
    renuntat la casete audio si le-am inlocuit cu cd-uri.

    Noi am purtat jeansi elastici, pantaloni evazati, geci
    de blugi de la turci,
    iar cine avea firme gen Lee sau Puma era deja lider de
    gasca.

    Noi nu am dat examene de Capacitate, nu am dat teste
    grile la admitere. Noi
    am fost ultimii „Soimi ai Patriei” si ultimii
    „Pioneri”.

    La gradinita am invatat poezii in romaneste, nu in
    engleza… Si am cantat
    MULTI ANI TRAIASCA nu HAPPY BIRTHDAY la aniversari.

    Am sorbit din ochi Sclava Isaura, Beverly Hills ,
    Melrose Place , Twin
    Peaks, Dallas .. si cine zice ca nu s-a uitat ori
    minte ori nu avea inca
    televizor.

    Reclamele de pe posturile straine ne innebuneau, si
    abia asteptam sa vina si
    la noi inghetata Magnum, sau pustile alea absolut
    superbe de apa.

    Intre timp, ne consolam cu Tango cu vanilie si
    ciocolata si clasicele
    bidoane umplute cu apa de la robinet, care turnate in
    cap ne provocau
    pneumonii.
    Si uite un motiv bun sa nu mergem la scoala.

    Noi am ascultat si Metallica, si Ace of Base, si DJ
    Bobo, si Michael
    Jackson, si Backstreet Boys , si Take That, si inca nu
    auzisem de manele,
    singurele melodii de joc fiind horele la chefuri, la
    care nimeni nu stia
    pasii, dar toti dansam! Dar spre deosebire de copiii
    din ziua de azi, am
    auzit atat de Abba, si de Queen, cat si de noile nume
    gen 50 Cent si Britney
    Spears. Am citit „Licurici”, „Pif” Ciresarii, si am
    baut Cico si Zmeurata
    si ni s-a parut ceva extraordinar cand au aparut
    primele sucuri „de la TEC”
    fara sa ne fie teama ca „au prea multe E-uri”, iar la
    scoala beam toata
    clasa dintr-o sticla de suc fara teama de virusi.
    Noi am baut prima Coca-Cola la sticla si am descoperit
    internetul.

    Noi nu ne dadeam bip-uri, ne fluieram sa iesim afara,
    noi nu aveam dolby
    surround system, taceam toti ca sa auzim actiunea
    filmului, nu aveam
    Nintendo sau Playstation ci jocuri tetris de care ne
    plictiseam la o luna
    dupa ce le cumparam si le uitam pe dulap, pline de
    praf.
    Abia asteptam la chefuri sa jucam „Fantanita”, sau
    „Flori, fete sau baieti”,
    sau „Adevar sau Provocare”, sau orice ne dadea un
    pretext sa „pupam pe gura”
    pe cine „iubeam”.

    Noi suntem cei care inca au mai „cerut prietenia”,
    care inca roseam la
    cuvantul „sex”, care dadeam cu banul care sa intre in
    farmacie sa cumpere
    prezervative, pe care apoi sa le umplem cu apa si sa
    le aruncam in capul
    colegilor, care am completat mii de oracole, sperand
    ca persoana iubita va
    citi acolo unde scrie „De cine iti place?” ca ne place
    de el/ea.
    Este uimitor ca inca mai suntem in viata, pentru ca
    noi am mers cu bicicleta
    fara casca, genunchiere si cotiere, nu am avut scaune
    speciale in masini, nu
    am aruncat la gunoi bomboanele care ne cadeau din
    greseala pe jos, nu am
    avut pastile cu capac special sa nu fie desfacute de
    copii, nu ne-am spalat
    pe maini dupa ce ne-am jucat cu toti cainii si toate
    pisicile din cartier,
    nu am tinut cont de cate lipide si glucide mancam,
    parintii nostri nu au
    „child proof the house”, ne-au trimis sa cumparam bere
    si vin de la
    alimentara, si cate un pachet de tigari de la
    tutungerie.
    Noi am auzit cum s-a tras la Revolutie, noi am fost
    martorii a trei
    schimbari de bancnote si monede, noi am ras la bancuri
    cu Bula, noi am fost
    primii care au auzit-o pe Andreea Esca la Pro TV, noi
    suntem cei care mai
    tinem minte emisiunea „Feriti-va de magarus”.
    Suntem o generatie de invingatori, de visatori, de
    „first-timers”…

    Daca citesti si ai cazut macar un pic pe ganduri, esti
    de-al nostru! “

  4. Eu de abia dupa ’90 imi mai amintesc ce am facut … inainte eram prea mic …

  5. Am si eu cateva amintiri de „first timer” (mi-a placut expresia) si nu numai:
    noi am fost primii care nu am mai purtat uniforma si nu am mai mers sambata la scoala … dar mai tinem minte ce inseamna numar matricol si sambetele „scurte”
    eu mai tin minte prima mea colectie de timbre si ca faceam schimb pe scara
    ca ne uitam la desene animate la televiziunea bulgara, pentru ca Tom si Jerry era doar duminica
    ca printre lucrurile interzise era urcatul in copacii din parc, si furatul de corcoduse de la care ne durea burta
    tin minte ca mergeam doua statii cu tramvaiul ca sa ajungem la statia de metrou unde ne puteam „da pe scarile rulante”
    inamicii cei mai mari erau administratorul de bloc si vecina care ne spunea la mama…
    primul joc pe calculator (un HC 85) il incarcam de pe o caseta audio!
    noi am fost primii care ne-am bucurat ca in sfarsit si la noi sunt posturi de radio care dau muzica 24 din 24…si scriam topurile de pe Uniplus in agende…

    eu cred ca noi am fost generatia care a avut simultan capul in nori si picioarele pe pamant… si vreau sa cred ca cei mai multi asa am si ramas:-)

  6. eu imi amintesc, de ce sa nu-i invatam si pe picicarii de azi cum se poate ….?

  7. I’m a kid of the ’80🙂 Si au fost parte din copilaria mea si surprizele Turbo si bomboanele Bonibon si desenele Sailor Moon😀 Si imi aduc aminte ca la sfarsitul taberelor faceam schimb de adrese, nu de numere de telefon sau de id-uri de mess. Acum copii au Internet, Counter Strike si chipsuri, nu?😀
    Ei, dar sa stii ca acum cateva saptamani, intr-o seara, am vazut un grup de vreo 6-7 copii care se jucau ‘Ursul ursul doarme’ M-am intors cu un zambet acasa🙂 Iar zilele trecute, micutele mele vecine, una de 5 ani, cealalta de 6 – iesisera la gradinarit🙂

  8. Eu is un pic intors .. cu picioarele-n nori si capu pe pamant😀 Da’ de 1i+ imi aduc si acuma aminte .. delir postu ala, nu gluma🙂 Si sunt de parere ca-i cam greu sa invetzi pe cineva care a fost crescut ca un retard, sa fie normal🙂

  9. Hm guma Turbo e mai noua. Ce spuneti de lamele de guma romaneasca pe care le gaseai la Alimentara si la care mestecai de te dureau falcile? Si de cartela cu care cumparam paine si pe care am pierdut-o la un moment dat in drum spre magazin. Sotron, elastic si Mihaela si Balanel si tanti Ludmila la povestea de seara (eu eram in Moldova si prindeam televiziunea lor)…

  10. cu o mare intristare si cu o durere imensa trebuie sa recunosc si eu ca mare adevar ai luat in seama….sa stii ca suntem privilgiati ca am mai prins timpurile copilariei si ca am gustat mai mult sau mai putin din multimea jocurilor,nazbatiilor,a cartilor de povesti,a muzicii de buna calitate si a culturii adevarate…nu stiu ce va veni….dar dorinta bighieilor de a fi maturi si in pas cu moda ii vor duce la ireversibile regrete…

  11. Eu îmi aduc aminte cu drag de momentele în care fugeam la 7 seara în casă toţi copiii de pe stradă ca să ne uităm la Sandy Belle, colecţionam surprize de la guma TipiTip care apropo, dacă aveai nenorocul să o scapi pe undeva se lipea mai rău ca superglue😀

  12. nu tin minte ca in copilaria mea sa fi existat o placere mai mare ca aceea de a fura impreuna cu prietenele mele cirese din copacul vecinei zgarcite….de a fugi toata ziua la apa si a ma furisa prin gradina ca sa nu obs bunica….de a ma juca si contempla barba bunicului mult prea lunga…pot sa spun ca am avut o copilarie fericita si oricand as vrea sa dau timpul inapoi macar ptr un moment…dar nush sincer copiii din ziua de azi ce amintiri vor avea….eu am sa fac totul posibilui ca sa le ofer copiilor mei o copilarie cel puitn la fel de fericita ca a mea alaturi de bunicii lor intr-un mediu propice…

  13. Aveai avionul?😀 Eu îl aveeaaaam….

  14. Ma simt din nou copil,cum ma gandesc la copilaria frumoasa pe care am avut-o.Nu intru in amanunte dar am 2 copii sh le povestesc c copilarie am avut dar vad cum nu sunt curiosi de cum am fost noi .Toata atentia lor este indreptata spre fifa cs..gta.etc.oricum calculatorului.Nu sthiu dak vor zambi knd isi vor aduce aminte de copilarie sau se vor infuria k fifa nu mergea
    (COPILARIA E RAIUL SUFLETULUI

  15. Desigur ca imi amintesc cu drag serile in care mama ma striga de la balcon sa intru in casa, cand ma certa ca imi murdaream hainele jucandu-ma in parc sau micile momente de bucurie cand priemeam o ciocolata. Nu aveam calculator si nici macar nu stiam ce e acela internet. Tot ce imi amintesc e cum ma jucam de-ascuna cu prietenii sau coseam haine pentru papusi impreuna cu vecinele de pe scara. E trist ceea ce sa intampla in ziua de azi … :(:(:(

  16. am tot citit ce-ati scris, m-am induiosat si eu, m-a cuprins melancolia, mi-am amintit si eu de eugenia de 75 de bani, de cornul de 1,25 lei, de cum furam mere din gradini straine, de numarul matricol si bentita alba care-mi aluneca mereu pe frunte, de sosetele supraelastice pe care le rulam pana la glezne, cum eram dati afara din scara blocului in care intram sa ne jucam atunci cand ploua…dar, tot nu inteleg de ce copiii de astazi sunt neaparat mai tristi…
    vreti sa spuneti ce noroc am avut noi sa ne nastem intr-o dictatura? sa stam la cozi pentru un litru de lapte? sa avem 2 ore de TV pe zi? sa citim in ziare enormitatile alea gogonate? sa fim nevoiti sa invatam Tezele din Aprilie (ce naiba mai sunt si alea ca niciodata n-am stiut)?
    e adevarat, ei au o copilarie diferita dar asta inseamna neaparat ca e mai trista? chiar nu cred.

  17. toate jocurile din copilarie te faceau sa zambesti… cum zambeste un copil care joaca cs? … tu esti curioasa cum a fost in copilaria celor mai mari ca tine… ei nu, si nu mai ies in curtea scolii sa joace fotbal… joaca fifa in retea. In sistemul meu de valori e mai trista copilaria lor.

  18. in sistemul lor de valori, copilaria noastra e probabil ingrozitor de plictisitoare. asa cum eu ma intrebam cum au crescut bunicii nostri fara papusi si masinute, fara bicicleta si patine, asa se intreaba ei cum naiba puteam noi petrece ore intregi cu o carte buna, sau ce farmec gaseam in jocuri cum ar fi „tara, tara vrem ostasi”

    de cand e lumea si pamantul adultii au sustinut ca ar fi mai buni decat generatia tanara. si din totdeauna adultii s-au intrebat ce se va intampla cu lumea asta daca va intra pe mainile celor care acum sunt copii. si, cu toate astea lumea a evoluat, nu?

    de ce credeti ca noi am crescut mai drept si mai frumos intr-o lume a dictaturii, o lume plina de teroare si minciuni, o lume plina de privatiuni? acesti copii cresc, de bine de rau, intr-o democratie. drept e ca e o lume tulbure, fara un sistem de valori clar si bine pus la punct….

    si inca ceva (si promit ca inchei acest comment nesimtit de lung) daca tot ii criticam atat pe copiii din ziua de azi, de ce nu ne gandim ca pe ei nu i-a crescut ploaia…au niste parinti! care parinti cine sunt? generatia noastra, cei buni si drepti, cu copilarii minunate. oare nu suntem perfecti? oare am esuat in ceea ce priveste educatia propriilor copii?

  19. O sa mai treaca putin timp pana ce o sa incerc sa le dau o educatie copiilor mei… deocamdata sunt student si nu ma gandesc la copii mei. Pe tine nu te deranjeaza cand vezi copii injurand pe strada si vorbind despre sex. Nu crezi ca ar trebui sa fie toate la timpul lor. Nu se maturizeaza prea rapid si isi pierd copilaria?
    Ai vrea sa faca asa copilul tau: http://www.youtube.com/watch?v=ctyAk5joqjY
    Parintii sunt de vina fiindca isi neglijeaza copiii.

  20. nimic din toate astea nu mi se pare ingrozitor: injura pe strada din teribilism, noi nu aveam curajul asta, vorbesc despre sex pentru ca asta ii framanta, asa cum ne framanta si pe noi dar eram prea ipocriti ca sa deschidem subiectul. nu, nu cred ca se maturizeaza prea repede. sau daca da, inseamna ca asa trebuie, asta le cere societatea. sunt copii care la 15 ani lucreaza si castiga bani bunisori pentru varsta lor….
    aici ai mare dreptate, parintii sunt de vina cand copilul creste stramb.
    mentionez ca nu am vazut clipul video dar banuiesc ca nu e de bine. orice ar fi, daca as avea un copil mi-as dori, nu sa aiba copilaria pe care am avut-o eu, oricat de frumoasa a fost ea, ci copilaria lui, asa cum si-o vrea el.

  21. „asa cum si-o vrea si el”… copilaria copilului, tu o faci, ca si parinte. In copilarie ffff multe prostii era sa fac… dar m-au oprit parintii. Daca il lasi sa aleaga sa fii sigura ca va avea de suferit. Ca si parinte ai datoria de a-ti indruma copilul spre bine si sa-l lasi sa aleaga in momentul in care discerne.

  22. stii bine ca nu asta am vrut sa spun. ca parinte am datoria sa-l indrum si sa-l educ. dar nu am sa incerc sa-i impun niste chestii doar pentru ca asta faceam eu in copilarie si atunci mi se pareau amuzante.

    de fapt, e evident ca avem pareri diferite si o putem tine asa mult si bine. un singur lucru e cert: amandoi avem pareri foarte categorice despre cum ar trebui sa ne educam copiii. si asta probabil pentru ca nu avem copii😀
    probabil cand o sa fim parinti o sa se cam aleaga prafu’ de toate teoriile astea ale noastre…. :))

  23. nici nu imi doresc in viitorul apropiat… dar in cel indepartat cu siguranta😛

  24. nu facem un film serios toti impreuna despre amintirile noastre din copilarie ?

  25. @ Ihtys: Ba da! Ba da! Ar fi grozav…:-) Insa nu l-as face serios, mai degraba un fel de sketch, cu umor, nostagie, cu partile bune si rele ale lumii de atunci in care am screscut noi si mai ales cu o viziune deschisa: n-o fi fost cea mai grozava copilarie ce se poate imagina, insa a fost a noastra si pentru noi va ramane oricum o amintire deosebita:-)
    Ar fi un proiect excelent!:-)

  26. […] de azi, dupa cum bine stim, nu mai stiu ei ce inseamna sa “te joci afara”. Filmuletul asta cam pune punctul pe z. Multi nu fac altceva decat sa ajunga acasa si sa joace un WoW sau CS sau PLM […]

Lasă un răspuns

 
